Voorjaar in de Dwarstuin

Het terrein van de natuurspeeltuin staat vol fluitenkruid. Het is een heel feestelijk gezicht. Verder staan de aardbeien in bloei en komen er al bessen aan de bessenstruiken. Er zijn al weer veel kinderen op bezoek geweest waaronder een kleuterklas van Cardea uit Katwijk. Ze gingen vies en nat maar voldaan na het spelen weer met de busjes terug naar Katwijk.

Nu het weer wat beter wordt schiet alles de grond uit en het gras staat al zo hoog dat de banken erin verdwijnen. We willen het voorterrein regelmatig maaien en we zijn nog op zoek naar een sponsor hiervoor.

Onze financiele middelen zijn gering en voor het onderhoud zouden we graag een structureel bedrag in kas hebben.We gaan daarom actief donateurs werven. Voor een klein bedrag per jaar kunt u vriend van de Dwarstuin worden.

Het is jammer dat er de afgelopen tijd toch weer wat dingen gesloopt zijn. Van de sloten van de hekjes zijn de beugels afgebroken. Deze hekjes zijn bedoeld om kleine kinderen weg te houden van het water en daarom is het  belangrijk dat ze ook echt dicht kunnen. Het kost ons steeds weer geld om ze te repareren, geld wat we beter kunnen besteden.

Voor de aanpassing van de natuurspeeltuin voor kinderen met een beperking hebben we verschillende fondsen aangeschreven. Het is nu wachten op de reacties.

Op woensdagmiddag 13 juni is het Buitenspeeldag. Een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met de natuurspeeltuin. Er zullen dan vrijwilligers aanwezig zijn en er wordt limonade geschonken. Ook het plan voor de aanpassing zal dan in te zien zijn.

Men kan zich dan ook als donateur opgeven.

• Natuur Speeltuin
    de Bloemerd, 2353 BZ Leiderdorp